Tehnologija autonomnih automobila već je danas tako daleko otišla da brojni stručnjaci iz automobilske industrije u narednih pet godina očekuju automobile koji su potpuno samostalni, odnosno automobile koji ne zahtjevaju ljudsku intervenciju.
Kakav ćemo auto imati jednom kada neće više biti potrebe za manualnom vožnjom? U jednoj napuštenoj pomorskoj bazi Mercedes-Benz je prošli tjedan, demonstrirao kako vidi budućnost, od 2030. godine pa nadalje, sa svojim konceptnim automobilom koji nosi oznaku F 015.
Sa F 015 modelom Mercedes-Benz nije zaokupljen tehnologijom potrebnom da bi se automobil sam kretao. Takvu tehnologiju Elon Musk, šef tvrtke Tesla Motors, nedavno je opisao kao “riješen problem”.
Mercedes-Benz je već pokazao prototipove samovozećih automobila kao što su S 500 Intelligent Drive koncept, koji je 2013. godine samostalno prešao put od 100 kilometara uključujući i složene urbane situacije u vožnji poput semafora i kružnih tokova. Tvrtka je također ponudila i viziju komercijalnih kamiona koji se “sami voze”.
No, F 015 koji je prikazan prošli tjedan, nije čak ni opremljen sa tehnologijom samo-vožnje kao što su laseri, senzori i računalo koji su automobilu nužni kako bi mogao biti samostalan. On je prevozio putnike na unaprijed programiranoj ruti, od pitoresknog San Francisca do visokih dizalica u luci Oakland.
Fokus Mercedesa-Benz bio je na “iskustvu vožnje” u autonomnom automobilu. Naime, kompanija smatra da je upravo iskustvo dnevnog prostora zaštićenog od ometanja i izvanjskog svijeta, ono što određuje vožnju budućnosti.
I da, to iskustvo je luksuzno. Vrlo luksuzno.
Vozilo ima salonska vrata koja se široko otvaraju i otkrivaju interijer koji više nalikuje na dnevni boravak nego na unutrašnjost automobila. Nema bočnih stupova niti centralne pregrade. Dva prednja sjedala mogu se u potpunosti okrenuti tako da vozač i suvozač mogu sjedati licem u lice okrenuti putnicima na stražnjem dijelu automobila.
Unutrašnjost je raskošno dizajnirana s puno drva i panela osjetljivih na dodir, pa ovaj Mercedes-Benz s pravom opisuju kao “čahuru”. Kad su oba prednja sjedala okrenuta prema natrag, putnici mogu aktivirati stol s “touch-screen” zaslonom koji se proteže po sredini kabine, a mogu ga koristiti svi putnici.
Ipak, učinak vožnje ovim automobilom može biti malo zbunjujući. Budući da se ne može vidjeti mehanizam upravljača, ne može se predvidjeti u kojem će se smjeru auto kretati, a svaka promjena brzine dolazi kao blago iznenađenje. Za neke, to bi moglo dovesti do kinetoze, odnosno bolesti vožnje.
Ovim konceptnim vozilom bilo tko od putnika teoretski bi mogao upravljati. Kad je u ručnom načinu rada, automobilom se upravlja uz pomoć pedala i volana, baš kao i tradicionalnim autom. No, u autonomnom modu, automobilom se upravlja uz pomoć “touch-screen” sučelja – postoji nekoliko fizičkih tipki, ali se može upravljati i gestama, pa čak i očima zahvaljujući ugrađenoj “eye-tracking” tehnologiji.
Pogledajte u videu kako to izgleda:
Izvor: Netmobil.hr
Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na
USLOVI KORIŠTENJA.