Као Брехт, тако и Сикора покушава да гледаоце забави, али истовремено да им понуди и да их наведе на нека размишљања која ће понијети са собом из позоришта.
Роман Сикора је овај текст написао по стварном догађају. Он говори о друштву. Да ли заиста живимо у друштву које нема нимало емпатије?
Ја се надам да наша представа даје неке одговоре на та питања. Ја то не бих сада тумачила и не бих затварала све могућности одговора који се ту појављују, али у сваком случају то је јако занимљиво и јако важно питање за све нас, и управо у овом тренутку у којем живимо је ствар којом се вриједи бавити, о којој вриједи размишљати. Питање је једноставно везано за људскост и емпатију коју Сикора на себи специфичан начин и у специфичном жанру поставља.
Није ово само прича о одсуству емпатије, већ је и снажна критика капиталистичког друштва у коме живимо, прича о породици, о друштву; дакле много тема се ту отвара…
Да, то је врло богат калеидеоскоп који је понудио Сикора. Он говори о свијету и друштву у коме живимо. Не говори он само о нашем или чешком друштву, он ствари поставља глобално. Важно је да је начин на који се он свим тим темама бави специфичан: он успијева да се јако озбиљним стварима и озбиљним питањима бави на ироничан начин, гротескан, хумористичан, тако да све то буде јако забавно. Као Брехт, тако покушава и Сикора да гледаоце забави, али истовремено да им понуди и да их наведе на нека размишљања која ће понијети са собом из позоришта.
Као што је калеидеоскоп тема, тако је и калеидеоскоп ликова. Сви осим Нусмира играју по неколико ликова. Занимљиво је да сте се опредијелили за такбо нешто?
Такво рјешење одговара оваквој форми. На тај начин подижемо динамику и театралност изведбе овога текста, јер он заиста у себи има пуно интензивне театралности. То је за глумце велика акробатика, да се толико пута пресвлаче и да све то стижу. То подиже и енергетски ниво представе.
Прича је испричана у Прагу, а могла је да буде и код нас или било гдје. Тема је универзална – постоје људи које не примјећујемо?
Наравно, идеје и поруке које се ту појављују су универзалне. Да је универзална тема види се и по реакцији публике која препознаје ситна слова на банкарским уговорима, каматама, једноставно, овај текст нас подсјећа на властити живот. Овај текст је реалност у свим земљама на свијету.
Колико сте глумцима дали слободе?
Јако смо добро сарађивали, то је веома важно. Ја на тај начин радим, бирам сараднике и бирам позоришта у којима ћу радити. Сарадња редитеља и глумаца мора бити двосмјерна, јер без тога нема успјеха. Ово што сте видјели на сцени је резултат глумачких креација, идеја и талената. Ја сам ту да их окупим и створим цјелину.
Пише: Миљана Ђурђевић
Фото: Драган Деановић
Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na
USLOVI KORIŠTENJA.