Становници Париза изгласали су у недјељу утростручење накнада за паркирање за гломазна возила попут спортских теренаца због еколошких и сигурносних разлога.
Питање на референдуму било је треба ли накнаде на јавним паркиралиштима утростручити за гломазна возила што значи за сат паркирања у средишту Париза 18 еура умјесто садашњих 6 еура, те на 12 еура умјесто 4 еура у предграђима.
Виша накнада примјењиват ће се на моделе с моторним погоном и хибридне моделе тежине веће од 1,6 тона и електричне моделе тежине двије тоне и више.
Око 1,3 милијуна становника главног града судјеловало је у гласовању под називом “Више или мање теренаца у Паризу?”
Према резултатима гласовању је приступило тек нешто мање од шест посто оних с правом гласа.
Око 54,5 посто гласовало је за повећање цијена паркирања, око 45,5 посто било је против поскупљења.
Аргумент града у корист виших накнада за теренска возила је тај да тешка возила повећавају загађење, заузимају пуно јавног простора и угрожавају сигурност на цестама.
Виша накнада за велика возила ограничила би сметње које узрокују, рекли су из града.
“Ово би гласовање требало бити порука произвођачима аутомобила. њихова потрага за профитом, која се састоји од намјерне продаје све већих, ефикаснијих и скупљих возила, угрожава еколошку промјену.”
Гласовањем у недјељу становници главног града би могли смањити оптерећење јавних простора и подржати нови друштвени модел, сматрају паришке власти.
Скупља накнада примјењивала би се на туристе и посјетитеље, но становници, обртници и службе за одржавање могу поднијети захтјев за изузеће. Промјена цијена не би обухватила приватна паркиралишта.
Аутомобилска удруга критизирала је градско вијеће уочи гласовања.
Градска битка с великим возилима започела је новом прометном политиком коју су прије неколико година донијели социјалистичка градоначелница Анне Хидалго и њезина климатски освијештена градска влада.
На темељу података о регистрацији, нове накнаде би се примјењивале на готово 900.000 аутомобила у паришкој регији.
Веће накнаде за већа возила такођер се планирају у Лyону, Бордеауxу и Греноблеу.
Извор: БХРТ
Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na
USLOVI KORIŠTENJA.