Milioni ljudi su se u četvrtak suočili sa potrebom da naprave alternativne planove putovanja, jer su paralelni štrajkovi u transportu osakatili njemački željeznički i zračni transportni sistem.
Osoblje nacionalne aviokompanije Lufthansa i željezničkog operatera Deutsche Bahn zahtijeva veće plate.
Njemačka međugradska i regionalna željeznička mreža stala je kada su mašinovođe započele 35-satni štrajk zbog plata.
Ovaj prekid rada se poklopio sa dvodnevnim štrajkom zemaljskog osoblja Lufthanse, a očekuje se da će njemački nacionalni avioprijevoznik letjeti samo 10 do 20 posto od svog prvobitnog rasporeda.
Deutsche Bahn je saopćio da očekuje “masovne poremećaje” u četvrtak i petak, s ciljem da se vrati u normalu do subote.
Što se tiče regionalnog transporta, željeznički operater je objavio da očekuje da će obavljati “znatno smanjenu uslugu”, ali da će opseg poremećaja značajno varirati od regije do regije.
U zračnom saobraćaju, zemaljsko osoblje Lufthanse organizira štrajk širom zemlje od četvrtka do subote, dok osoblje osiguranja na aerodromima u Frankfurtu i Hamburgu također održava jednodnevnu obustavu u četvrtak.
Njemački sindikat mašinovođa (GDL) traži smanjenje radne sedmice za radnike u smjenama sa 38 na 35 sati, uz punu naknadu plaće od Deutsche Bahna.
To je peti štrajk u višemjesečnom sporu o plaćama, a sindikat je prošlog četvrtka prekinuo posljednju rundu pregovora nakon četiri sedmice razgovora s posrednicima.
GDL je također upozorio da se budući štrajkovi mogu raspisivati bez prethodnog najave od 48 sati za štrajkove.
U Lufthansi, Verdijev sindikat – koji predstavlja oko 25.000 zemaljskog osoblja aviokompanije – zahtijeva povećanje plate od 12,5 posto ili najmanje 500 eura (545 dolara) više mjesečno. Sindikat takođe želi bonus za kompenzaciju inflacije za cijelu grupu od 3.000 eura.
Lufthansa je do sada nudila 10 posto više plate, uz bonus za kompenzaciju inflacije koji se isplaćuje tokom 28 mjeseci.
Avio gigant je također u četvrtak objavio da se njegov profit udvostručio u 2023. – sa 791 miliona eura u 2022. na 1,67 milijardi eura – kako je potražnja porasla.
Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na
USLOVI KORIŠTENJA.