RNU "Radio Brčko" Brčko distrikt BiH
Magazin

Generacija Z internet pretražuje na potpuno drugačiji način

Foto: NEZAVISNE

Kada želite da saznate nešto o stvarima koje vas zanimaju, bilo da se radi o nekom telefonskom broju ili nekoj istorijskoj činjenici, prva stvar koju ćete uraditi jesta da se obratite Google-u.

I tako već više od dvije decenije. Google je dominantan internet pretraživač s daleko najvećim učešćem na tržištu, ali u posljednje vrijeme situacija se prilično mijenja, barem što se tiče mladih, odnosno generacije Z.

“Mlađe generacije pretražuju, oni ne guglaju”, objasnio je analitičar Bernstajna Mark Šmulik, a prenosi NY Post.

Umjesto, Google-a, oni se sve više okreću društvenim mrežama na kojima pretražuju pojmove o stvarima koje ih zanimaju. Umjesto na Google-u, preporuke i recenzije restorana traže na TikToku, proizvode za kupovinu traže na Amazonu, a umjesto najpopularnijeg onlajn pretraživača, informacije za pisanje domaćeg rada i drugih školskih zadataka dobijaju od vještačke inteligencije i ChatGPT-a.

Često čak koriste vještačku inteligenciju da im napiše kompletne radove i riješi zadatke, na šta već neko vrijeme upozoravaju nastavnici u školama i fakultetima.

Kako je pokazalo istraživanje sprovedeno u aprilu ove godine na više od deset hiljads osoba u SAD-u, a koje su sproveli Forbes Advisor i Talker Research, čak 45 odsto mladih generacije Z prije će pri pretraživanju koristiti pretraživače na društvenim mrežama, umjesto Google-a. Slično je i za 35 odsto milenijalaca, 20 odsto generacije X i manje od 10 odsto tzv. boomera.

Različiti su razlozi za to, ali jedan od najvažnijih je što mladi više vjeruju kreatorima na TikToku i drugim mrežama jer smatraju da oni prikazuju autentičan, vjerodostojan i nepristrasan sadržaj. Jedan od komentara je da se na tim platformama može videti kako se neko zaista osjeća u nekom restoranu, dok recenzije na specijalizovanim stranicama i Google mapama mogu biti pune lažnog sadržaja.

Osim kao alat pretraživanja, mladima danas društvene mreže koriste i kao primarni kanal za praćenje vijesti, sporta, muzike, kulture i slično. Oni sve manje koriste tradicionalne medije, odnosno ne informšu se toliko preko poznatih portala, TV-a, radija i slično, već su im u prvom planu influenseri i informacije koje oni objavljuju, prenosi portal Zimo.

Izvor: NEZAVISNE

Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na USLOVI KORIŠTENJA.