Министарство комуникација и транспорта у Савјету министара у техничком мандату доставило је Министарству финансија и трезора тражене анализе и допуне у вези са одлуком о јединственим минималним буџетским елементима вриједности часа из теоријског и практичног дијела оспособаљавања кандидата за управљање моторним возилима.
У Министарству финансија и трезора Срни је речено да још нису дали мишљење на допуњени материјал Министарства комуникација и транспорта, односно на одлуку којом треба да буде регулисана цијена возачких испита.
Министарство комуникација и транспорта још прошле године затражило је од Министарства финансија и трезора мишљење на приједлог одлуке која би довела до повећања цијене полагања возачких испита.
У образложењу приједлога одлуке наведено је да важећим правилником нису прописане цијене оспособљавања кандидата за возаче моторних возила и да ауто-школе слободно одређују цијену.
Као циљ доношења одлуке Министарство комуникација и транспорта навело је елиминисање нелојалне конкуренције и неприродно ниску цијену оспособљавања у појединим ауто-школама, уз оцјену да то иде науштрб квалитета процеса оспособљавања кандидата.
Разматрајући предложену одлуку, Министарство финансија и трезора тада је констатовало да не постоји јасна упоредна анализа која би потврдила постојање конкуренције, те да нису достављена мишљења надлежних министарстава, као ни извјештај о обављеним јавним консултацијама.
“Предлагач није доставио ни упоредну анализу постојећег стања на основу важећег обрачуна и утврђивања цијена часа и обрачуна у односу на новопредложене цијене”, додаје се у мишљењу Министарства финансија и трезора.
Једна од примједаба Министарства финансија односила се и на наводе Министарства комуникација и транспорта да средства уплаћена на име оспособљавања возача представљају зараду ауто-школа, уз подсјећање да зарада ауто-школа представља основу за обрачун ентитетског фискалног прихода на основу добити.
Због свега наведеног Министарство финансија и трезора затражило је од Министарства комуникација и транспорта да образложење одлуке допуне и да га поново доставе ради давања мишљења.
“Чим се заврше неопходне анализе и провјере, Министарство финансија и трезора даће мишљење на достављени материјал имајући у виду важност ове одлуке и њен утицај на полазнике ауто-школа и оправдан интерес јавности у вези с овим питањем”, речено је Срни у овом министарству.
Из Министарства финансија и трезора подсјећају да је њихово мишљење обавезно у припремама материјала за сједнице Савјета министара, јер је тако прописано Законом о Савјету министара и Пословником о раду, док материјале за сједницу припрема Генерални секретаријат Савјета министара.
Одлуке о дневном реду у надлежности су предсједавајућег Савјета министара, због чега у Министарству финансија нису у могућности да кажу када ће се неки материјал наћи на дневном реду.
Приједлогом одлуке о јединственим минималним буџетским елементима вриједности наставног часа из теоријског и практичног дијела оспособљавања кандидата за возача моторних возила предвиђено је да цијена теоријског часа за све категорије кошта седам КМ, а цијена практичног часа за кандидате за Б категорију 30,50 КМ.
Цијена практичног часа за кандидате за Б категорију била би основа у односу на коју би се израчунавале цијене практичних часова за остале категорије.
Према рачуницама бањалучких ауто-школа, кандидат за возачку дозволу Б категорије, а који све положи из првог покушаја, сада може проћи са трошком нешто већим од 800 КМ, а усвоји ли се ова одлука, цијена ће, тврде, износити више од 1.600 КМ.
За А категорију полагање би могло достићи цифру већу од 700 КМ, умјесто садашњих око 300 КМ, док би за возаче аутобуса добијање дозволе умјесто садашњих 1.200 КМ коштало 2.100 КМ.
Из ауто-школа упозоравају да би овакво поскупљење утицало на повећан број мотоциклиста без возачке дозволе на путевима, те на још већи постојећи дефицит професионалних возача.
Извор: Срна
Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na
USLOVI KORIŠTENJA.