Iako je najviše dugačkih tunela smješteno u alpsku oblast Evrope, najduži tunel se nalazi u jednoj skandinavskoj zemlji.
Tuneli su neizbježni ako želite da pravite savremene saobraćajnice u brdsko planinskim predelima, prenosi B92.
Pogledajte listu najdužih pet drumskih tunela u Evropi:
1. Lardal tunel (Norveška)
Povezuje regione Lardal i Aurland u Norveškoj i nalazi se na oko 200 kilometara od Bergena. Njegova dužina iznosi 24,51 kilometar, a to je ujedno i najduži drumski tunel na svijetu.
Radovi su počeli 1995. godine, a tunel je završen 2000. godine. Ukupna cijena radova iznosila je oko 113 miliona dolara.
U tunelu je 15 lokacija za okretanje kamiona ili autobusa. Vazduh je ventiliran i prečišćen. Za prečišćavanje je zaduženo postrojenje koje usisava prašinu i azotne okside iz tunela. Sa jednog i drugog ulaza uvlači se svjež vazduh.
2. Drumski tunel Gotard (Švajcarska)
Dio je kompleksa od tri tunela i jedini je drumski tunel u čitavom kompleksu. Završen je 1980. godine i dug je 16,9 kilometara.
Povezuje kantone Uri i Tičino u Švajcarskoj. Prolazak kroz njega traje oko 13 minuta, a maksimalna dozvoljena brzina je 80 km/h.
Tunel ima po jednu traku u svakom smjeru, a kroz njega dnevno prođe 17.000 vozila. U tunelu je često gužva zbog gustog saobraćaja.
U pripremi je velika obnova sadašnjeg tunela i bušenje i uređenje druge cijevi. Projekat bi trebalo da traje do 2027. godine i njegova cijena je oko 2,7 milijardi franaka, odnosno 2,85 milijardi evra.
3. Tunel Arlberg (Austrija)
Dug 13,98 kilometara, ovaj tunel povezuje austrijski Tirol i Forarlberg.
Građen je od 1974. do 1978. godine, a njegova cijena je tada bila oko četiri milijarde šilinga, odnosno 300 miliona evra. Cijena putarine je 11 evra.
Opremljen je sa četiri centra za ventilaciju, 43 kamere za nadzor saobraćaja i 16 izlaznih niša.
4. Tunel Frežis (Francuska-Italija)
Nalazi se u sjevernom dijelu Alpa, povezujući Francusku i Italiju. Dug je 12,89 kilometara i otvoren je 1980. godine.
Maksimalna brzina je 70 km/h, a obavezno rastojanje između vozila je 150 metara.
5. Tunel Monblan (Francuska-Italija)
Povezuje Italiju i Francusku. Završen je 1965. godine i dug je 11,6 kilometara.
Nažalost, poznat je i po nesreći iz 1999. godine, kada je u požaru stradalo 39 ljudi.
Izvor: Nezavisne
Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na
USLOVI KORIŠTENJA.