Jusuf Hodžić, mašinovođa u penziji, stanovnik Kolobare u Brčkom, redovan slušalac Jutarnjeg programa Radio Brčkog, jutrarijanac; šetač i redovni učesnik brčanske biciklijade (82 godine); među Brčacima – Brčak, voljen i cijenjen Hercegovac iz Ostrožca; zaljubljenik u prirodu, šeret… Rođen kraj pruge, tvrdi da je u njemu od djetinjstva usađena ljubav prema željeznici i mašinama… Mašinovođe su nekad zvali „pećari“. Dvije godine je vozio „ćiru“ na relaciji Konjic – Bradina specifičnom prugom-zupčanicom. – Jurili smo osam km na sat… uz uspon na Bradini od 60 promila… Zato su parnjače imale i dvije vuče: „vučna“ i „potisak“, a kad te dvije parnjače rade, gore na dimnjaku ko da nebesa gore… Poslije sam došao u Brčko i vozio na relacijama Tuzla, Doboj, Lukavac… Bila su to zlatna vremena. Imali smo tri primanja: lični dohodak, kilometraža i premija na uštedu na gorivo i mazivo… a premija često ko plata… Kako se tada volio posao mašinovođe!Gostujući u Jutrarijama, emisiji jutarnjeg programa Radio Brčkog, a povodom 70.godina od izgradnje pruge „Brčko – Banovići“, sjetio se Jusuf Hodžić i ispričao nam kako je, četrdeset godina kasnije, znači 1986-te godine, upravljao specijalnim vozom, mimo reda vožnje, kojim su Banovići (Rudnik kamenog uglja Banovići) Beogradu, glavnom gradu Jugoslavije) poslali hiljadu tona uglja…
– Od Banovića do Brčkog mašinu dovezao Gatarević Mitar, okitili moju dizelku, a onda krenemo moj pomoćnik Jusuf Ibrišimović i ja prema Beogradu. Kud god smo prošli imali smo prednost. U Vinkovcima dobijemo pomoćnike-pilote, a u Rumi, na velikom čvorištu, čak je i brzi Balkan ekspres, morao stati da propusti našu kompoziciju u kojoj smo vozili ugalj za Beograd. U dva putnička vagona do lokomotive bili su funkcioneri Rudnika iz Banovića, tuzlanskog bazena … Stajali smo nepun minut samo pred Zemunom… – A onda, sa putničke stanice Beograd na Topčider – na dva plato-vagona bleh muzika nas dočekuje… morali smo isključiti motore, mašina je inače jako bučna…igralo se, pjevalo…čitav Beograd slavi 40 godina pruge „Brčko – Banovići“… Na putničkoj stanici, preko puta ložiona, nas su otkačili. Ostavimo lokomotivu, predamo ručicu, mašinski list i u auto – idemo spavat. U dva po ponoći bude. Dolazi auto po nas. Kaže „Traži vas ložionica Brčko“! Odemo na ljekarski pregled ujutro, a potom, lokomotivom do Sremske Mitrovice. Tamo preuzmemo praznu garnituru i u Brčko…
Dvije godine poslije toga Jusuf odlazi u redovnu penziju i danas se rado sjeća vremena kada je kroz Brčko prolazilo i po 300 vozova za dan. – Bio je i jedan brzi: Beograd-Ploče, preko Vinkovaca, Brčkog,Tuzle i Sarajeva; morao je stajati minut u Srebreniku…- sjeća se naš sagovornik.
Mogao bi Jusuf potanko pričati i o vremenima kad je zanat izučavao, kad je iz Hercegovine došao u Posavinu, kad je dobro zarađivao, kad su se mlađi „otimali“ da stignu do zvanja mašinovođe… Ali, nema toga više. Gdje će i bit’ kad vozovi kroz Brčko više i ne prolaze… Čekaonica? Ili neka druga vremena?
Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na
USLOVI KORIŠTENJA.