Naše ikone pop kulture su slika i prilika kulturnog i moralnog klozeta u kojem živimo. Zbog toga i ne treba da nas čude razne pojave kojima mediji lepe etikete ikona pop kulture, kaže Žarko Kovačević Žare, vokal beogradske grupe S.A.R.S., u intervjuu za “Nezavisne”, govoreći o nazivu posljednjeg studijskog albuma ovog sastava.
Navodi da je do današnjeg dana album preuzet više od 46.000 puta, što je odličan pokazatelj da i za četvrtim albumom postoji jednako interesovanje kao i za prethodnim albumima.
NN: Koliko kao izvođači zavisite od podrške medija, s obzirom na to da niste vezani za neku izdavačku kuću?
KOVAČEVIĆ: U našem slučaju mediji nisu bili presudni za uspeh koji smo ostvarili. Nisu nam bili potrebni, ali je svaka podrška bila dobrodošla, jer su ipak televizija i radio još prilično jaki i uticajni mediji. S.A.R.S. (Sveže amputirana ruka Satrijanija )je jedinstven primer u Srbiji i regionu kako mlad i neafirmisani bend može napraviti ozbiljnu karijeru oslanjajući se isključivo na internet kao sredstvo promocije svog rada.
NN: Nedavno ste tri dana zaredom napunili zagrebačku “Tvornicu kulture”, da li ste imali neke bojazni da ljudi neće doći svake večeri?
KOVAČEVIĆ: Prvobitno smo planirali da napravimo jedan koncert i nadali smo se da ćemo ga rasprodati, ali kada smo videli koliko interesovanje vlada, odmah je zakazan i drugi, a potom i treći koncert. Znali smo da u Zagrebu imamo veliki broj ljudi koji nas prate i podržavaju, ali se niko nije nadao ovome.
NN: “Buđav lebac” je dobio i svoju englesku verziju, da li ste zadovoljni reakcijama na nju?
KOVAČEVIĆ: Engleska verzija pesme je bio pokušaj da vidimo da li smo u stanju da napravimo pesmu koju bi mogao da razume svako iako ne govori našim jezikom. Reakcije ljudi iz regiona nisu baš toliko pozitivne jer im je originalna verzija prirasla za srce, ali videćemo da li će i kako pesma proći van našeg govornog područja.
NN: Koliko je Rahmanijev remiks vašeg hita broj jedan pomogao u promociji u ono vrijeme MySpacea?
KOVAČEVIĆ: Radan je uradio sjajan remiks koji se tih godina dosta vrteo po klubovima, koji inače preferiraju elektronsku muziku, tako da je i Rahmani sigurno u nekoj meri zaslužan za promociju pesme.
NN: Svojevremeno ste pjevali u bendu “Mi volimo pršut”, koji većina poznaje kao MVP. Možete li navesti neke momente iz tog perioda koje biste ocijenili kao neku prekretnicu u muzičkoj karijeri?
KOVAČEVIĆ: MVP je bio bend u kojem sam zapravo, zajedno sa Banetom, otkrivao šta i kako mogu da uradim sa glasom i učio sam koji su koraci neophodni da pesma pređe put od ideje do finalnog aranžmana. Iako su pesme bile totalno drugačje idejno i muzički u odnosu na ono što sada radim, taj period mog stvaralaštva će mi ostati u veoma lepom sećanju. S.A.R.S. mi je, sa druge strane, pružio priliku da eksperimentišem sa komponovanjem i aranžiranjem različitih žanrova, kao i totalnu slobodu vokalnog izražaja. Sama ideja i poruke koje se provlače kroz tekstove pesama su me odmah kupile i navele me na odluku da se potpuno posvetim S.A.R.S.-u.
NN: I MVP je u međuvremenu napravio zaokret prema organskom zvuku, da li ste nekada razgovarali o mogućoj saradnji?
KOVAČEVIĆ: Nismo do sada pričali na tu temu, ali ko zna šta će se desiti u budućnosti…
NN: Vratili ste se studiranju, kako ste donijeli tu odluku s obzirom na to da je bend sada prilično zauzet?
KOVAČEVIĆ: Iako smo prilično koncertno aktivni, osetio sam potrebu da slobodno vreme koje imam u toku nedelje kvalitetno iskoristim. Prilika se ukazala čim sam saznao za smer audio i video tehnologije na Visokoj školi elektrotehnike i računarstva u Beogradu. To je oblast koja me interesuje i za sada mi nije teško da uskladim obaveze benda i fakulteta.
NN: Jednom prilikom ste naveli da biste voljeli da se bavite muzičkom produkcijom, kako napreduju stvari u tom smjeru?
KOVAČEVIĆ: Pored pevanja i komponovanja muzike, to je karijera kojom bih takođe želeo da se bavim, ali u toj oblasti postoji dosta stvari koje tek moram da naučim.
NN: Čiji biste album voljeli producirati, a da nije u pitanju S.A.R.S.?
KOVAČEVIĆ: Trenutno bih voleo da imam priliku da radim sa što više različitih muzičara, nezavisno od muzičkog žanra.
NN: Produkcijski se stvari mogu dotjerati i ispeglati do savršenstva, gdje su granice dobrog ukusa?
KOVAČEVIĆ: Najbitnije je imati kvalitetnu pesmu. Dobra produkcija je poželjna, ali ako nemaš hit, džaba ti sva produkcija ovog sveta.
NN: Tehnologija je pomjerila granice, pa sad svako može napraviti solidan snimak u kućnim uslovima ili napraviti kućni studio. To je, opet, dovelo do hiperprodukcije. Kakav je Vaš stav prema novom vremenu singlova i spotova s obzirom na to da još funkcionišete po principu albuma kao izdanja?
KOVAČEVIĆ: Živimo u svetu gde je hiperprodukcija postala normalna stvar, zato je udeo kvalitetnih pesama u kompletnoj muzičkoj industriji veoma mali. Lepo je to što svako ima priliku da snimi pesmu u kućnim uslovima, ali je zaista tužno to što je malo onih autora koji se stvarno posvete stvaranju pesme kako bi pokušali da je naprave što kvalitetnije. Mi i dalje verujemo u album kao formu izdanja, u analognom ili digitalnom obliku, iako se sve više muzičara opredeljuje na formu singla, podilazeći publici koja je pojavom interneta postala YouTube generacija, koju ne zanimaju albumi, već samo pojedine pesme nekog benda.
NN: Posljednji spot je sniman u Zagrebu, da li će možda naredni za pjesmu “Dane brojim” biti snimljen u nekom novom gradu?
KOVAČEVIĆ: Spot za pesmu “Klinka” snima zagrebački muzičar i video producent Filip Dizdar, zajedno sa svojom ekipom, koji je iskoristio priliku dok smo bili u Zagrebu da usnimimo nekoliko kadrova za taj spot. Spot za “Dane brojim” snima grupa mladih ljudi sa Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu, tako da će kadrovi za taj spot biti snimljeni u našem komšiluku.
NN: Savjet za mlađe kolege bi bio…?
KOVAČEVIĆ: Trudite se da pravite kvalitetnu muziku, eksperimentišite, verujte u ono što radite i čekajte svojih pet minuta.
Diskografija:
- “S.A.R.S. ” (2009)
- “Perspektiva” (2011)
- “Kuća časti” (2013)
- “Ikone pop kulture” (2014)
Izvor : nezavisne.com
Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na
USLOVI KORIŠTENJA.