Пробијање и прве и друге цијеви није само симболичан чин, то је знатно више, рекао је словеначки премијер Роберт Голоб поводом пробијања друге цијеви у тунелу Караванке.
“Ријеч је о кидању ланца, једног од најдужих ланаца у Европи. Ријеч је о кидању тог ланца који је, нажалост, такођер неколико пута у прошлости подијелио припаднике словеначког народа. Сваки искорак и свака карика кроз тај ланац је национални чин, државотворни чин и зато је данашњица још важнија”, истакнуо је Голоб.
Голоб је похвалио извођача радова, турску фирму Ченгиз.
“Ту смо гдје јесмо јер је изабран прави извођач који се држи својих уговорних обвеза и морао се носити с грађевинским изазовима попут КОВИД-а и брда прије него што је пројект био готово завршен”, рекао је Голоб.
Тунел Караванке, који од 1991. године повезује Словенију и Аустрију, најдужи је цестовни тунел у Словенији, а уједно и једини једноцијевни аутоцестовни тунел у земљи.
У 2019, посљедњој години прије коронавируса, тунелом су у просјеку дневно пролазила 11.952 возила, од чега 1.393 теретна возила. У 2023. години било је 13 посто више возила, односно 13.505, од чега 1.697 теретних возила. Од отварања прве подземне цијеви прошло је више од 83 милиона возила.
Припреме за изградњу друге цијеви почеле су 2016. године, а у децембру 2017. објављени су јавни позиви за извођаче радова с обје стране. Асфинаг је изабраног извођача пустио у рад у септембру 2018. године, а са словеначке стране, због притужби неизабраних извођача, уговор с турском компанијом Ченгиз потписан је тек у јануару 2020. године.
Градња 3.546 метара дуге словеначке дионице друге цијеви тунела започела је у аугусту 2020. године, знатно касније него на аустријској страни, гдје су већ у септембру 2021. прокопали свој дио тунела до словеначке границе дуге 4.402 метра. Са словеначке стране пробој је био успјешан почетком марта ове године.
У кампу Ченгиза тренутно је присутно око 150 људи, укључујући помоћно особље, а на градилишту ради око 200 радника, укључујући кооперанте. У тунелу се ради 24 сата дневно.
Након пробоја потребно је обавити још неке радове на ископу који ће бити готови до краја априла. У другој половини године планирана је изведба осталих завршних грађевинских радова у тунелу.
Извор: БХРТ
Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na
USLOVI KORIŠTENJA.