Европска комисија је данас уредбом успоставила додатне царине на електричне аутомобиле увезене из Кине које сматра нелојалном конкуренцијом.
Упркос противљењу њемачке, Брисел је одлучио да порезу од 10 одсто који је вец́ на снази, дода и до 35 одсто на возила на батерије кинеске производње, наводи се у тексту уредбе коју је Комисија објавила на интернету.
Одлука би требало да буде објављена у Службеном листу ЕУ у среду, а да ступи на снагу у четвртак.
Наведени циљ је да се поново успоставе поштени услови конкуренције са произвођачима оптуженим да имају користи од великих јавних субвенција кинеске државе. То обухвата одбрану европске аутомобилске индустрије и њених око 14 милиона радних мјеста од кинеских пракси које се сматрају неправедним.
Пекинг је осудио “неправедне и неразумне протекционистичке праксе” пошто су државе ЕУ почетком октобра одобриле додатну царину коју је предложила Европска комисија.
Европски комесар за трговину Валдис Домбровскис је до посљедњег тренутка преговарао с кинеским министром трговине Вангом Вентаом да би покушао да се нађе ријешење, али узалуд.
Упркос свему, обје стране су се сложиле да наставе разговоре и доплате би могле бити уклоњене ако се постигне договор о другим средствима за надокнаду штете коју је идентификовала европска истрага.
Кина пријети да ц́е погодити европске интересе. Вец́ је реаговала покретањем антидампиншких истрага увоза свињетину, млијечне производе и алкохолна пиц́а на бази вина из Европе, укључујуц́и коњак.
Довољно да се поједине чланице ЕУ поколебају.
њемачка и још четири земље (Мађарска, Словачка, Словенија, Малта) гласале су против плана Комисије, али нису успјеле да сакупе вец́ину потребну да га одбију.
Комисија “не смије да изазове трговински рат”, упозорио је њемачки министар финансија Кристијан Линдер.
Највец́и аутомобилски произвођачи њемачке, чврсто успостављени на највец́ем свјетском тржишту, у Кини, плаше се да ће они платити цијену одлуке ЕУ.
Увођење европских царина на кинеске електричне аутомобиле долази у јеку кризе у Фолксваген групи која планира десетине хиљада отпуштања и затварање три фабрике у Немачкој.
Извор: БХРТ
Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na
USLOVI KORIŠTENJA.