Javno preduzeća BH Pošta upozorilo je građane da ne nasjedaju na lažne poruke o neuspjeloj dostavi pošiljki.
Pojava cyber napada u kojem lica pokušavaju prevariti pojedince da otkriju osjetljive informacije, poput korisničkih imena, lozinki, brojeva kreditnih kartica ili drugih ličnih podataka (tzv. phishing) je problem sa kojim se naši građani susreću u sve većem broju i koji je u zadnje vrijeme kod nas intenziviran proliferacijom web shoppinga, navode iz BH Pošte.
Napadači se obično predstavljaju kao legitimne, pouzdane institucije – poput banaka, državnih agencija ili kompanija – kako bi stvorili osjećaj hitnosti i potaknuli žrtve da brzo reaguju, bez detaljnog pregleda poruke. Phishing napadi su izuzetno efikasni jer iskorištavaju sklonost povjerenju u poznate brendove ili institucije, a kod nas su i dalje relativno nova pojava.
BH Pošta je, kao poštanski operater, zajedno sa bankama i e-shop platformama u samom vrhu liste najranjivijih pravnih subjekata u smislu zloupotrebe imena i loga sa ciljem obmane i pridobijanja podataka njihovih korisnika.
“Svjesni potencijalnog rizika, prijetnju smo identificirali u ranoj fazi i promptno poduzeli aktivnosti na ograničavanju i ublažavanju potencijalne štete za građane i kompaniju. Njih provodimo u kontinuitetu, intenzivirano od 2022. godine”, ističu iz BH Pošte.
Aktivnosti, među ostalim, obuhvataju provjeru sigurnosti sistema i podataka korisnika, a iz BH Pošte ističu da kao dio njihove posvećenosti poboljšanju sigurnosti, provode detaljan pregled njihovih sistema, sigurnosne tehnologije i informišu zaposlenike o potencijalnim rizicima kako bi ostali ispred evoluirajućih prijetnji. Napominju da sistemi obrade podataka, web platforme i drugi kanali komunikacije BH Pošte nisu bili kompromitovani niti u jednom momentu te da svi pokušaji prevare dolaze putem lažnih linkova generisanih izvana.
Informisanje građana i podizanje svijesti
Kada je riječ o informisanju građana i podizanju svijesti o mogućnosti prevare, napominju da kontinuirano objavljuju upozorenja na web stranici i profilima BH Pošte na društvenim mrežama, u kojima apeluju na sve korisnike i građane da budu oprezni i ne ulaze u lažne poruke ili linkove u njima, da ne ostavljaju lične podatke i podatke o bankovim karticama jer oni mogu biti iskorišteni od trećih lica za kriminalne radnje i to uglavnom za krađu novca sa njihovih bankovnih računa ili za druge vrste zloupotreba ličnih podataka.
Osim toga, kako dodaju, u medijima su više puta objavili istu vrstu upozorenja, a sve u cilju da što veći broj građana bude informisan o navedenim zloupotrebama kako ne bi postali žrtve internet prevara.
Izvor: BHRT
Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na
USLOVI KORIŠTENJA.