Udruženje poslodavaca Federacije BiH /FBiH/ zatražio je hitan sastanak sa federalnim ministrom saobraćaja i komunikacija Denisom Lasićem i direktorom preduzeća “Autoceste” Elmedinom Voloderom radi smanjenja cijene naknade za korištenje auto-puta A1 za 20 do 25 odsto.
U saopštenju ovog udruženja podsjećaju da su posljednjih dana u javnosti problematizovani dijelovi izvještaja Kancelarije za reviziju institucija u FBiH, u kojima je navedeno da je za 91 kilometar auto-puta u “Autocestama” FBiH zaposleno 120 blagajnika i 40 vođa smjene, te da su posebno istaknute neprimjereno visoke plate uprave i zaposlenih u ovom preduzeću.
Iz Udruženja navode da ih nalazi revizora ne iznenađuju, jer već godinama upozoravaju na činjenicu da građani i privreda u FBiH plaćaju najvišu cijenu putarine u Evropi.
Analizom formule za računanje cijene putarine po kategorijama vozila utvrđeno je da se trenutno, na primjer, na dionici auto-puta Sarajevo-Zenica, BNM Lašva naplaćuje četiri KM za prvu kategoriju vozila, 8,5 KM za drugu kategoriju vozila, 12,5 za treću i 17 KM za četvrtu kategoriju vozila.
Prema propisanoj formuli, cijene bi trebale iznositi četiri KM za prvu, osam KM za drugu, 12 KM za treću i 16 KM za četvrtu kategoriju vozila.
Udruženje poslodavaca FBiH uradilo je uporednopravnu analizu zakonodavstva zemalja iz okruženja koja je pokazala da se u FBiH trenutno plaća znatno skuplja putarina nego u okruženju i zemljama članicama EU.
“Utvrdili smo da u FBiH putarina po pređenom kilometru za prvu kategoriju vozila u prosjeku iznosi 0,12 KM, za treću kategoriju 0,35, a za četvrtu 0,50 KM.
Istovremeno, u Republici Srpskoj putarina u prosjeku iznosi 0,09 KM, u Srbiji 0,06 KM, u Sjevernoj Makedoniji 0,04 KM, a u Turskoj 0,078 KM”, ukazuju u Udruženju.
Kada je riječ o EU, uzet je primjer Grčke gdje putarina po pređenom kilometru iznosi 0,09 KM, a u Italiji 0,10 KM.
Osim što građani i prevoznici u FBiH plaćaju najskuplju putarinu, iz Udruženja podsjećaju da prema odredbama Zakona o akcizama BiH postoji obaveza plaćanja akcize na naftne derivate plus obaveza plaćanja putarine kao indirektnog poreza u iznosu od 0,15 KM po jednom litru proizvoda za puteve i 0,10 KM za izgradnju auto-puteva.
Svaki vozač prilikom registracije vozila dužan je i da platiti “putarinu”, koja u zavisnosti od snage vozila iznosi od 25 do 250 KM.
Zbog svega navedenog Udruženje poslodavaca zahtijeva smanjenje cijena putarina za korištenje auto-puta A1 za 20 do 25 odsto.
U saopštenju se podsjeća da su članovi Udruženja poslodavaca FBiH više puta pokušali dogovoriti sastanak sa bivšim direktorom “Autocesta FBiH”, što je on odbijao upućujući ih na službenike ovog preduzeća.
“Nemamo ništa protiv činjenice da na rukovodeće pozicije u javnim preduzećima stranke imenuju svoje kadrove. Ali, ti kadrovi moraju biti eksperti u oblasti za koju se imenuju i moraju biti svjesni da su oni i javne kompanije kojima rukovode servis građanima i privredi. Ne mogu i ne smiju se ponašati po principu da su oni iznad ili izvan sistema, kao što je do sada često bio slučaj”, ukazuju iz Udruženja.
Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na
USLOVI KORIŠTENJA.