Ученици Друге и Седме основне школе у Брчко дистрикту имали су по први пут прилику да математику вјежбају у оквиру пројекта „Математика у покрету“ путем онлајн платформе еТвининга (eTwinning), програма Ерасмус плус који омогућава сарадњу између школа у Европи.
Наставница математике у Другој основној школи и амбасадор еТвининга (eTwinning) за Брчко Мелиса Хусејновић каже да овај пројекат представља будућност у образовном систему, те да наставници могу да побољшају стање како у учионицама тако и у цјелокупном образовању у БиХ, јер ученици кроз рјешавање задатака између осталог уче да сарађују, повезују и презентују своје радове.
„Платформа еТвининг је заједница наставника из цијеле Европе и сви наставници могу да сарађују онлајн кроз ову платформу. На ову платформу ја сам се пријавила 2017. године, док сам активно почела учествовати у пројектима прије неких четири године. Пронашла сам много сарадника како у БиХ, тако и у цијелој Европи. На нашим пројектима сарађујемо са наставница из Хрватске, Турске, Молдавије, Словачке и још много држава и имамо прилику да видимо како они размишљају и раде са ученицима, те преузимамо добре праксе“, појаснила је наставница Хусејновић.
Она је појаснила какво је било њихово искуство у тзв. математичком escape – room – u који није само имплементација наставног плана и програма.
„За ове активности изабрали смо мало боље ученике из математике, јер је било много задатака који траже логичко размишљање, повезивање и рјешавање задатака“, рекла је Хусејновић.
Ученик деветог разреда Друге основне школе Бањамин Ибрахимовић (14) који је био један од учесника у овом пројекту, подијелио је своје искуство и рекао је да је групни рад много занимљивији од индивидуалног.
„Рад у групама је много олакшавајући и ми смо одмах на почетку подијелили задатке, те свако од нас је добио свој дио који је морао ријешити. Задаци нису били лагани, али кроз тимски рад ми смо успјели то да ријешимо. Такође, придружили су нам се другари из Седме основне школе из Горњег Рахића, те смо склопили и нова пријатељства“, истако је ученик Ибрахимовић.
Такође, ученица деветог разреда Друге основне школе Емина Накичевић (14) била је модератор једне групе у току часа путем онлајн платформе еТвининга (eTwinning) и рекла је да ова концепција часа омогућава нови приступ у рјешавању математичких задатака.
„Овакви часови се много разликују од свакодневних часова, јер ми ученици кроз математички escape – room радимо у групама и тимски, те показало се да кроз сарадњу све можемо да завршимо на вријеме и да боље радимо и учимо. Математика и јесте предмет који се може показати кроз овакве примјере и загонетке, али се она мора свакодневно вјежбати“, појаснила је ученица Накичевић.
Онлајн платформа еТвининг (eTwinning) је у БиХ успостављена 2015. године и омогућава преузимање добрих пракси у раду са ученицима као и одличну интернационалну сарадњу међу школама.
Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na
USLOVI KORIŠTENJA.