RNU "Radio Brčko" Brčko distrikt BiH
Brčko

ЛУКА И ДАЉЕ НА СУВОМ ?

Директор „Луке Брчко“ Маринко Виљушић поздравио је прихватање Уговора о транспортној заједници на сједници Савјета министара БиХ одржаној прије неколико дана којим су испуњене претпоставке да Влада и Скупштина у Брчком донесу коначну одлуку о кредитном задужењу у износу од 7 милиона еура за ревитализацију овог транспортног комплекса.

„Прихватањем кредитног задужења код Европске банке за обнову и развој добили бисмо грант у износу од 3,1 милион еура којим ћемо набавити нове дизалице. Преосталих седам милиона биће утрошени за уређење колосијека од жељезничке станице до ‘Бимала’ и ‘Луке’ за измјештање колосијека из центра града, за уређење обале и платоа у ‘Луци’, те изградњу приступног пута од Бијељинске цесте до ‘Луке””, прецизирао је директор Виљушић.

Директор брчанске „Луке“ Виљушић изнио је страховања да ће Брчко дистрикт као гарант кредита у случају недоношења позитивне одлуке платити “пенале”. Због тога је позвао Владу и Скупштину да имају разумијевање и да донесу одлуку о кредитном задужењу “Луке” Брчко.
Предсједник брчанске Скупштине Есед Кадрић изразио је озбиљне резерве за ово кредитно задужење, наглашавајући да би прије свега тога требало очистити пловни пут на ријеци Сави.

„Иако је ‘Лука’ важан привредни субјекат за БиХ у овом тренутку бесмислено је улагати новац у ‘Луку’ јер је највећим дијелом године немогуће допловити до брчанске ‘Луке’. Због тога дизалице мирују и они не остварују никакве приходе“’, рекао је Кадрић.

Он је поновио да ће инсистирати на свим пројектима који се планирају финансирати кредитним задужењем, а не тичу се искључиво “Луке”.
„Због тога ћемо тражити појашњење ко је извршио финансијску процјену тих пројеката. Као предсједник Скупштине тражићу да одговорни за финансијску процјену посланицима образложе пројекте планиране да се финансирају из овог кредита. Сматрам да се тек тада парламентарци могу одредити о томе. У овом тренутку још увијек смо против кредитног задужења, а одмах бисмо подржали чишћење пловног пута Савом јер без пловности нема претовара роба“, прецизирао је предсједник брчанског Парламента, Кадрић.

Коментаришући потписивање Уговора о транспортној заједници градоначелник Синиша Милић је рекао да су и прије потписивања овог Уговара поново иницирани политички разговори у вези са пројектом ревитализације брчанске ‘Луке’.

„Није ми јасно зашто ово треба да буде тема политичких разговора, будући да је све доведено до самог краја. Ријеч је о поштивању одлука претходне Владе и због тога ми није јасна потреба за политичким дијалогом. Упркос свему, надам се да ћемо поново афирмисати принцип да се пројекти од интереса за Дистрикт треба да реализују, те да ћемо и овај пројекат покренути са мртве тачке“, истакао је Милић.

Судећи по изреченим ставовима, на ревитализацију “Луке” ће се, барем што се тиче актуелног расположења, још сачекати. Хоће ли то значити плаћање тзв. „пенала“ због неповлачења одобреног кредита, што су поједина јавна предузећа у Брчком већ искусила, знаће се ускоро.

Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na USLOVI KORIŠTENJA.