Brčansko Javno preduzeće „Putevi“ trenutno provodi aktivnosti u vezi sa utvrđivanjem stanja mostova na području Distrikta za čije održavanje je nadležno.
To su mostovi koji se nalaze na magistralnim, regionalnim, lokalnim putnim pravcima, kao i nekategorisanim putevima preko riječica i potoka.
Rizo Čivić, zamjenik direktora za stručno-tehničke poslove ovog preduzeća istakao je da su već prošle godine poslovnim planom predviđena sredstva potrebna da bi se došlo do podataka koje radnje, operacije i mehaničke postupke primjeniti za sanaciju i rehabilitaciju mostova.Za četiri godine, koliko se ovo preduzeće bavi održavanjem mostova, u okviru svojih nadležnosti provodili su tehničke, tekuće i redovne preglede, a sada je došao na red da se uradi glavni pregled.
Pošto je nadzor i održavanje zahtjevan posao kojim se osigurava saobraćajna sigurnost, te upotrebljivost i trajnost mosta, prema Čivićevim riječima, utvrđivanje stanja mostova, odnosno detaljni glavni pregled mogu izvršiti samo stručne specijalizovane i ovlaštene institucije u BiH koje rapolažu sa potrebnim kadrom i specijalnom opremom.
Čivić je podsjetio da je tokom poplava u humanitarnoj misiji izvršen i vanredni pregled mostova od strane ovlaštene institucije iz Zagreba, koji će sada institutu koji je dobio posao, poslužiti da izvrši detaljan pregled i izradi elaborat.
„U ovoj fazi predviđeno je detaljno ispitivanje i izrada elaborata sa prijedlogom mjera za neophodnu sanaciju ili eventualnu rekonstrukciju mosta na ušću Brke u Savu na magistralnom putu M1-4, zatim željeznog mosta u neposrednoj blizini, mosta kod Izbora, mosta na potezu Klanac-Rosulje, mosta na Brodu, mosta kod Kajzera, mosta u Lipovcu i drugih“, dodao je Čivić.
Imajući u vidu da su mnogi mostovi izgrađeni u vremenu kada normativni zakonski propisi nisu bili dovoljno precizirani, mostovi novijeg datuma su u obavezi da prilikom izrade ugrade repere za kontrolu konstrukcije mosta, jer je konstrukciona stabilnost mosta najvažnija u cjelokupnom procesu održavanja mostova. Ostali zahvati koji se izvode na mostavima su mehaničke i tehničke prirode i mogu se vršiti i bez stručne elaboracije.
Kako je dodao, za most kod Izbora, koji je po svoj prilici najkritičniji, još uvijek se čeka detaljan nalaz koji će odrediti da li je tu samo potrebna sanacija ili izgradnja novog mosta, a gdje je ujedno predviđena i izgradnja kružnog toka.
Za te eventualne potrebe JP “Putevi” je već obezbijedilo neophodna sredstva, tako da u trenutku ispunjenja svih uslova može odmah pristupiti izgradnji novog mosta zajedno sa kružnim tokom.Most ovakvog tipa i oblika okvirno košta između 300.000 i 500.000 maraka, s tim da će glavni projekat tačno po pozicijama precizirati vrijednost tog mosta, kao i eventualna proširenja na tom potezu kako bi se mogao izgraditi i kružni tok.
Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na
USLOVI KORIŠTENJA.