Europski centar za rješavanje sporova (ECDR) je u saradnji sa ITF Ustanovom za jačanje ljudske sigurnosti (ITF) uspješno realizovao pilotni projekat Školska i vršnjačka medijacija u Bosni i Hercegovini (BiH), koji finansira Ministarstvo vanjskih poslova Republike Slovenije (MVP RS).
Cilj projekta bio je učiteljima i učenicima dati znanje o tehnikama i sredstvima medijacije, sa kojima mogu samostalno i međusobno rješavati konfliktne situacije i jačati strpljivost, dijalog i jednakopravnost kako u školskoj sredini, tako i u drugim oblastima svakodnevnog života. Poseban akcent projekta bio je i na vršnjačkoj medijaciji, koja daje podršku rješavanju sporova između učenika, poboljšava atmosferu u školi i sprečava nastajanje većih konflikta u budućnosti.
Učitelji i učenici odabranih osnovnih škola (OŠ), koji su sudjelovali pri projektu, i to javne ustanove »Druga Osnovna Škola« Brčko, OŠ »Sveti Sava« Doboj i OŠ »Hasan Kikić« Gračanica, danas su u Brčkom na zaključnoj priredbi prisustvovali evalvaciji obrazovanja i primili certifikate o obavljenom obrazovanju, koje im je uručila Nj. Eksc. Zorica Bukinac, ambasadorica Republike Slovenije u BiH i predstavnici ECDR i ITF.
U sklopu projekta, koji se odvija između 1. jula 2017. i 30. juna 2018., sa raznim komunikacijskim strategijama i načinima rješavanja problema upoznalo se devet odabranih učitelja i 90 učenika. Izvođač programa ECDR je učiteljima, koji se s problemima i međusobnim konfliktima susreću skoro na svakodnevnom nivou, prenio znanje o sposobnostima za međusobno i samostalno rješavanje konfliktnih situacija.
Pri tome je ispostavio značaj obrazovanja pedagoškog kadra o medijaciji, koja vodi boljoj atmosferi u školi, većoj pripadnosti školi i većem međusobnom povjerenju i poštovanju među učenicima i učiteljima.
Drugačiji način razmišljanja o sporu i interaktivnim metodama medijacije ECDR i ITF su u saradnji s partnerskim OŠ preko praktičnog prikaza znanja predstavili i uključenim učenicima te ih osposobili za izvođenje vršnjačke medijacije. Ta je posebno važna kod aktivnog traženja vlastitih puteva do rješenja konflikta ili otklanjanja grešaka koje su drugom vršnjaku ili grupi vršnjaka pričinili štetu. S tim se učenici nauče, da s medijacijom mogu u većini primjera riješiti spor tako da obje strane budu zadovoljne. Učenici s tim osvajaju važne životne vještine, kao što su komunikacija, proaktivno traženje i ocjenjivanje rješenja, prihvatanje odgovornosti za vlastite odluke i suživot sa onima koji su drugačijeg mišljenja.
Pilotni projekat uvođenja medijacije u školski sistem pokazao je da medijacija može poboljšati ravnotežu između autonomije mladih i nadzora nad njima, jer pomaže uspostaviti strukturu unutar koje su učenici slobodni kod prihvatanja odluka.
Ambasadorica Zorica Bukinac naglasila je da je Republika Slovenija aktivna u brojnim kako formalnim tako i neformalnim inicijativama u oblasti medijacije, a u svojim vanjskopolitičkim aktivnostima aktivno se zauzima za promociju i zaštitu dječijih prava i za poboljšanje dobrobiti djece i veću uključenost mladih u društvo. Pri tome ističe: »Projekat Školska i vršnjačka medijacija u BiH pokazao se kao iznimno uspješan, zato želimo, da obrazovanje pedagoškog kadra i učenika nastavimo i u drugim školama u BiH i šire.«
Mario Babić, ravnatelj Druge OŠ Brčko je pri završetku projekta rekao: »Zahvaljujem se MVP RS i ITF za ukazano povjerenje, korektnu saradnju i nesebičnu podršku u implementaciji projekta. Vršnjačka medijacija ispostavlja i usredotočava se na svakog pojedinca i njegove želje i potrebe u traženju rješenja. S projektom smo utvrdili, da vršnjačka medijacija daje pozitivne rezultate, da je među učenicima i učiteljima dobro prihvaćena, zato smo je uvrstili i u godišnji plan rada škole. Nakon uvođenja projekta postigli smo vidljive rezultate pri gradnji povjerenja među učenicima i među učenicima i učiteljima. Medijacija je u našu školu donijela iznimne rezultate i podigla nivo međusobnog poštovanja i razumijevanja te poboljšala radnu i stvaralačku klimu u šoli, što omogućava bolji pedagoški rad. Posebno bi istakli trenera ECDR Jerneja Šoštara, međunarodnog eksperta za medijaciju, koji je naročito pripomogao kvalitetu tog projekta.«
Radmila Dakić, ravnateljica OŠ Sveti Sava Doboj dodala je: »Sa zadovoljstvom smo prihvatili saradnju u tom projektu, jer je medijacija neophodna za život kako u današnjem vremenu tako i u budućnosti. Kroz svakodnevnu praksu primijetili smo da učenici nemaju potrebne vještine i znanje, što bi im pomoglo kod upravljanja s konfliktima na prihvatljiv način, a kod njihove međusobne komunikacije postoji niži prag strpljenja i nerazumijevanja, koji mnogo puta vodi u spor. Saradnja u tom projektu omogućila je našim učenicima da dobiju znanje i razviju vještine, koje će jim pomoći da lakše rješavaju svakodnevne sporove sa prijateljima, učiteljima i članovima porodice. S tim projektom smo učitelji dobili sposobnosti, koje će nam pomoći da s kvalitetnijom komunikacijom poboljšamo školsku obrazovnu praksu u oblasti odnosa među učiteljima i učenicima i s tim stvorimo sredinu, koja omogućava razvoj punih potencijala naših učenika.«
Učitelji OŠ Gračanica, Mujo Mulahusejnović, Mubera Đuvić i Almira Jahić, koji su učestvovali u obrazovanju za mentore medijacije i koji nastavljaju kao mentori sekcije »Vršnjačka medijacija« u OŠ »Hasan Kikić« naglasili su: »Naša iskustva, kao i reakcije učenika u okviru projekta, vrlo su pozitivna i spremni smo na saradnju pri projektu u budućem periodu, a upravo tako i na poboljšanje projekta iz svih mogućih vidika.«
O ITF-u
Ustanova za jačanje ljudske sigurnosti (ITF) je humanitarna, neprofitna organizacija, koju je je marta 1998. osnovala Vlada Republike Slovenije. Njena prvobitna namjera bila je pružiti pomoć Bosni i Hercegovini pri poslijekonfliktnoj obnovi, naročito kroz odstranjivanje mina i pomoć žrtvama mina.
ITF je od samog početka neprestano razvijao i utvrđivao svoju misiju jačanja ljudske sigurnosti te omogućavanja obnove i razvoja država koje su pogodili oružani napadi. Pri tome ITF oslovljava kako neposredne tako i dugoročne posljedice koje prouzrokuju mine, eksplozivni ostaci rata i druge opasnosti, koji ostajaju poslije završenog oružanog konflikta. Svoj geografski domašaj i obim aktivnosti raširio je s namjerom oslovljavanja teškoća promjenjive sredine ljudske sigurnosti, potreba država kao primaoca i prioriteta donatorske zajednice. Pri tome djelatnost ITF uvijek temelji na jakim partnerstvima, regionalnom pristupu i načelima transparentnosti i odgovornosti.
Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na
USLOVI KORIŠTENJA.