DETALJAN IZVJEŠTAJ PROČITAJTE OVDJE.

Na osnovu prikupljenih podataka u 2020. godini u 18 država članica zabilježen je najmanji broj ikada smrtnih slučajeva na cestama.

Manji obim saobraćaja, kao rezultat pandemije Covid-19, imao je jasan, iako nemjerljiv uticaj na broj smrtnih slučajeva na cestama. Međutim, preliminarni podaci u SAD-u, na primjer, pokazuju da su smrtni slučajevi porasli u 2020. uprkos manjem obimu saobraćaja, dok je u nekim zemljama EU-a tokom razdoblja ograničenog kretanja uočeno povećanje rizičnog ponašanja, posebno prekoračenja brzine.

Period ograničenog kretanja i zatvaranja pojedinih zemalja uticao je na značajan porast popularnosti biciklizma, pa su u mnogim gradovima širom svijeta cestovni prostor privremeno „okupirali“ biciklisti i pješaci. Razvoj ovog vida saobraćaja može imati značajan pozitivan uticaj na kvalitetu zraka i klimatske promjene, a istovremeno stvara nove izazove sigurnosti cestovnog saobraćaja, jer prikupljeni podaci pokazuju da su oko 70% smrtnih slučajeva na cestama u urbanim područjima širom EU činili ranjivi korisnici cesta (pješaci, motociklisti i biciklisti).

IZVOR: BHRT