RNU "Radio Brčko" Brčko distrikt BiH
Brčko

Smanjenje cijena nafte zabluda za potrošače?

Smanjenje cijena nafte i naftnih derivata na području Brčko distrikta, pa tako i u ostatku BiH, prema mišljenju prof. dr. Hamid Alibašića sa Ekonomskog fakulteta Univerziteta Istočno Sarajevo ustvari nije nikakvo pojeftinjenjenje.

Alibašić kaže da je u pitanju varka kojom hoće da zarade ljudi koji se bave prometom naftnih derivata, odnosno profitni interesi zarade.

„Psihološki se djeluje na potrošače da je došlo do smanjenja a nije. Jer povećaju cijene recimo za 10 procenata pa onda smanjuju, tako da to nije smanjenje već povećenje na ono što je bilo prije toga, mnogo veće. Sniženje je samo na papiru, a ustvari radi se o poskupljenju “, pojašnjava Alibašić.

Prema njegovim riječima, kada je u pitanju cijena nafte apsurdno je da ona u svijetu opada, a kod nas naftni derivati poskupljuju, za što nema opravdanja od strane državnih organa.

„Posmatrano sa aspekta ekonomije nema opravdanja da se povećavaju ni akcize na naftu kao kod nas što misle da ublaže nedostatak sredstava, a svaka akciza, svaki porez koji se ugradi u cijenu poskupljuje dotični proizvod. Tako da ako cijena nafte u svijetu opada onda bi trebalo da u BiH, FBiH, RS i Brčko distriktu ove cijene budu niže“, dodao je prof.dr. Alibašić.

Sreten Bogičević, direktor i vlasnik jedne brčanske firme koja se bavi veleprodajom i maloprodajom prehrambene robe, smatra da je realnost da od iduće godine počnu padati i cijene prehrambenih artikala.

„To je proces koji ne može da se desi preko noći, i na pad cijena prehrambenih proizvoda osim pada cijena nafte i naftnih derivata utiče i ekonomska situacija, odnosno niz drugih elemenata. Kupovna moć je sve manja i trgovina mora da se prilagođava mogućnostima svoga kupca“, kazao je Bogičević.

Bogičević ističe da onaj ko prije nabavi nove količine robe će doći i do novih cijena.

„Međutim, ima tu jedan drugi problem kada je u pitanju uvozna roba jel mi jedan dobar dio u BiH zbog nikakve kontrole u državi uvozimo iz inostranstva, a sav uvoz je vezan za dolar. Svi znamo koliko je dolar otišao gore i te cijene će da rastu što opet otvara mogućnost našem domaćem proizvođaču za dio tržišta“, dodao je Bogičević.

Na kraju je preporučio građanima da kupuju domaće proizvode čime, kako je kazao,  jačamo i sami sebe.

Međutim, prof. dr. Alibašić tvrdi i to da u idućoj godini neće biti smanjenja cijena niti drugih proizvoda.

„Nemoguće je da kod nas išta pojeftini.To su čiste zablude i psihološko djelovanje na potrošače čega su oni svjesni. Kod nas samo mogu da budu inflatorna kretanja. Kod nas zahvaljujući mjerama ekonomske politike koje nisu efikasne, prije svega fiskalne, monatarne i kompletne situacije u zemlji neće doći nikada do de factnog sniženja cijena jer ne živimo u takvim uslovima. Mi smo u tranziciji, sve smo prodali. Mi smo poslušnici, zarobljen narod. Kod nas je katastrofalna situacija.Tvrdim da će do ovog vremena, 31.12.  iduće godine cijene kod nas enormno rasti“, naglašava Alibašić.

 

Izvor fotografije: vebidoo.de

Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na USLOVI KORIŠTENJA.