RNU "Radio Brčko" Brčko distrikt BiH
Dani medijske i informacijske pismenosti

Internet bonton – pravila lijepog ponašanja na internetu

Razvojem digitalnih tehnologija ljudska komunikacija sve više se seli u virtuelni prostor, a samim tim i općeprihvaćena pravila lijepog ponašanja tj. bonton. Baš kao što je lijepo ponašanje važno u stvarnom svijetu, važno je i u online okruženju, bez obzira na to da li je riječ o privatnoj ili poslovnoj komunikaciji.

Koja su osnovna pravila internet bontona?

Predstavite se

Prije početka komuniciranja, predstavite se na način na koji želite (ime, prezime, nadimak) i ne mijenjajte odabrani način predstavljanja. Nikada se ne predstavljajte lažno.

Budite pristojni i ljubazni

Kao i u komunikaciji “licem u lice”, pristojnost i ljubaznost prvi je utisak koji sagovornik stiče o vama, čime online komunikacija postaje opuštenija i produktivnija.

Ne koristite uvredljive riječi

Izbjegavajte korištenje psovki, nepristojnih, uvredljivih, lažnih ili prijetećih riječi, kao i upotrebu ironičnih i sarkastičnih rečenica. Budite tolerantni. Ne objavljujte uvredljive komentare na mreži.

Poštujte svoju i tuđu privatnost

Ne objavljujte bez dopuštenja tuđe podatke, ideje, fotografije, videosnimke, elektronsku poštu itd. kao ni vlastite podatke, poruke, fotografije i sl. ukoliko niste sigurni da ih želite podijeliti sa drugima. Ne objavljujte podatke koji se odnose na djecu.

Ne ogovarajte druge i poštujte tuđa osjećanja

Ne govorite o drugima ružno, ne ogovarajte ih i ne upuštajte se u svađe i neprimjerene rasprave na internetu, jer bi to moglo utjecati da pojedini učesnici online komunikacije budu povrijeđeni i da se ne osjećaju dobro. Izbjegavajte online komunikaciju kada ste ljuti.

Komunicirajte kratko i precizno

Nastojte da komunikacija bude kratka i precizna. Tako ćete zadržati tuđu pažnju i uštedjeti svoje i tuđe vrijeme.

Upotrebljavajte emotikone

Ispravnom upotrebom emotikona izrazit ćemo svoje stavove i osjećanja u kontekstu neformalnog komuniciranja.

Pažljivo koristite velika slova

Korištenje velikih slova u online komunikaciji tumači se kao glasan govor ili vikanje na sagovornika. Stoga tipku Caps Lock koristite isključivo za potrebe kucanja velikog slova, slanja upozorenja ili naglašavanja nečeg važnog.

Kad je riječ o komunikaciji putem elektronske pošte, vodite računa o tome kako je e-mail naslovljen, u koju svrhu se šalje, kako su koncipirani sadržaj i završetak poruke, kakav je ton komuniciranja i obraćanja sagovorniku. Poruke poslovne prirode po mogućnosti šaljite u toku radnog vremena. Pravovremeno odgovarajte na zaprimljenu elektronsku poštu jer na taj način iskazujete poštovanje pošiljaocu. Izbjegavajte slanje masovnih e-mailova (lančana pisma, reklamne poruke itd.) za koje niste sigurni da ih ljudi žele primiti.

Kad je riječ o komunikaciji putem društvenih mreža:

  • Iskoristite pozitivne strane društvenih mreža za objavu korisnih, zanimljivih i važnih događaja.
  • Vodite računa o izgledu vašeg profila, on je vaša slika.
  • Ne otvarajte lažne profile.
  • Odgovarajte pravovremeno na zaprimljene komentare i poruke.
  • Ne koristite neprimjeren jezik i birajte rasprave u koje ulazite.
  • Ne šaljite poruke koje drugi ne žele primiti (lanac sreće itd.).
  • Zaštitite svoju privatnost putem podešavanja postavki privatnosti.
  • Navedite izvor ukoliko citirate drugu osobu, postavljate tuđe fotografije, videozapise i dr.

Tokom videokonferencija i webinara:

  • Poštujte tuđe vrijeme: izbjegavajte kašnjenja i držite se rasporeda.
  • Provjerite sve tehničke postavke kako bi online komunikacija bila ugodna i svrsishodna svim učesnicima.
  • Pripazite na ometajuće zvukove.
  • Ne ometajte druge kada govore.
  • Obratite pažnju na vaš izgled i na način na koji ste odjeveni, pogotovo ako ste kod kuće.
  • Uklonite hranu i piće iz kadra i nastojte da vaši ukućani ne budu slučajni “učesnici” konferencije.

Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na USLOVI KORIŠTENJA.

Related posts

Utjecaj televizijskih sadržaja na djecu – Smjernice za klasifikaciju televizijskih sadržaja

Radio Brčko

U BiH počela kampanja “Dani medijske i informacijske pismenosti”

Radio Brčko