Magazin

Karcinom dojke prijeti svakoj osmoj ženi u svijetu

Karcinom dojke ili bolest modernog doba, kako je danas nazivaju, smatra se jednim od najučestalijih malignih obolijenja kod žena. Precizni podaci o oboljelima od karcinoma dojke u Bosni i Hercegovini nisu dostupni, ali nezvanična statistika pokazuje više od 1.000 slučajeva novooboljelih žena svake godine. S druge strane, podaci Svjetske zdravstvene organizacije prikazuju da u svijetu godišnje oboli od dva do tri miliona žena od karcinoma dojke, a umire više od pola miliona.

Onkolozi u BiH redovno upozoravaju da visokom procentu smrtnosti od ovog malignog oboljenja doprinosi kasno javljanje ljekaru. Kako ističu, otkrivanjem raka dojke u ranoj fazi uz adekvatnu dijagnostiku i liječenje veća je šansa za izliječenje i produžetak života, nego u slučajevima kada se bolest otkrije u kasnoj fazi.

Borba traje 365 dana

Uzimajući u obzir da karcinom dojke prijeti sve većem broju žena te da tome u mnogome doprinose neinformisanost i neredovni pregledi, kroz Međunarodni mjesec borbe protiv raka dojke različitim aktivnostima i manifestacijama nastoji se potaknuti i povećati svijest ženske populacije o učestalosti i težini ovog oboljenja.

Besplatni pregledi, motivacioni i edukativni razgovori o borbi i prevenciji raka dojke, anketiranja, informativni štandovi ili zgrade obojene u roze boju, samo su neke od aktivnosti i prizora koje oktobar nosi sa sobom.

Ipak, za mnoge borba protiv roka dojke i širenje svijesti o ovom oboljenju traje 365 dana. Među njima je zasigurno Lindex kao najglasniji brend u ovoj borbi, a koji zajedno sa svojim kupcima i uposlenicima proteklu deceniju podržava borbu protiv raka dojke.

Lindex je kao svjetski brend od 2003. godine posvećen borbi protiv raka dojke čemu najbolje svjedoči doniranih 14,8 miliona eura u cilju istraživanja ovog oboljenja. Proteklih godina u BiH su dostupne Lindexove PINK kolekcije od kojih se dio prodaje izdvaja za podršku u borbi protiv raka dojke. PINK kampanje su podržali i poznati dizajneri Jean Paul Gaulthier, Missoni, kao i Matthew Wiliamson, koji su dizajnirali PINK kolekciju te svojim kreacijama dali poseban značaj ovom projektu.

Zajedno smo jači

Alem Husejnović, marketing menadžer firme Tiffany koja je franšizni predstavnik za Lindex u BiH, govori nam da Lindex osjeća veliku odgovornost prema ženama zbog čega već 10 godina u BiH donira novac i materijalna sredstva raznim udruženjima koja podržavaju borbu protiv raka dojke, kao i klinikama za onkologiju u većim gradovima BiH.

“Želimo da osvijestimo žene, da vode brigu o sebi i svom zdravlju, da se redovno kontrolišu. Ovo je borba svih nas i stoga nam je drago što imamo veliku podršku naših kupaca i zahvaljujući njima jačamo u ovoj borbi i nadamo se pobjedi. Ako smo zajedno, onda smo jači, a zajedno možemo da napravimo promjene. Naša obaveza i odgovornost prema ženama je da širimo svijest, te da kroz ovakve projekte damo podršku u borbi protiv raka dojke, a svaka od njih ima veliku odgovornost prema sebi kroz preventivno djelovanje i redovne preglede”, ističe Husejnović.

On nadalje otkriva poražavajuću statistiku koja kaže da svaka osma žena u svijetu ima šansu da oboli od raka dojke u toku svog života. Od ukupnog broja novooboljelih žena u svijetu, između 20 i 30 posto žena je mlađe od 50 godina, a do 80 posto žena je starije od 50 godina.

“Ukoliko se rak dojke otkrije u prvim stadijima razvoja bolesti, više od 90 posto žena vraća se svakodnevnim aktivnostima u prvoj godini nakon tretmana, što ulijeva veliku nadu i optimizam, a nama motiv da nastavimo i dalje sa ovako važnim projektom”, istakao je Husejnović.

Ove godine, 10 posto od ukupne prodaje kompletnog asortimana u Lindex prodavnicama u periodu od 16. do 18. oktobra, to jeste ženskog, dječijeg, baby, kao i kozmetike, te kompletan profit od prodaje specijalno dizajniranih kišobrana i torbi, će se izdvojiti za donaciju Klinici za onkologiju UKC u Banjoj Luci.

Izvor: Klix

Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja klinite na USLOVI KORIŠTENJA.

Povezani članci

Back to top button