Кризни штаб донио је 09.4.2021. године НАРЕДБУ по којој се на наставу враћају ученици завршних разреда основне (девети разред) и завршних разреда средњих школа (четврти разред), те ученици од првог до петог разреда основних школа. Часови су скраћени на 35 минута. Јавности није објашњено шта ће се догодити са наставом за ученике који нису обухваћени овом наредбом, осим да је за њих продужена обустава наставе.
Како настава на даљину (популарно звана онлајн наства) није дефинисана Законом, све наведено практично значи, да ће ученици који нису обухваћени наредбом, бити оштећени за реализацију фонда наставних часова и градива из настваног плана и програма, што ће неминовно утицати на њихову будућност. „РУПЕ“ у градиву и знању нису саниране још од неспретно изведене онлајн наставе са почетка пандемије, гдје су ученици ускраћени за готово трећину предвиђених часова на којима је требало да нешто науче или одговарају оно што су научили. Нове празнине настају новембарском обуставом наставе, а ситуација са којима смо суочени ових дана не обећава да ће се стање на овом пољу поправити.
Јавност једноставно не може да разумије инертност просвјетних власти по том питању. Није јасно зашто нема допуна Закона о образовању или новог Закона, којим би се омогућила успостава наставе на даљину, те редуковање и прилагођавање плана и програма новонасталој ситуацији. На тај начин омогућило би се нашим ученицима да пандемија што је могуће мање утиче на њихово образовање, а самим тим и на њихову будућност и будућност Дистрикта.
Има ли Влада план шта учинити са овом школском годином или се повија пред налетима догађаја који диктирају њене неспретне потезе?
Шта ће се догодити са овом школском и наставном годином? Посебно треба апострофирати улогу Шефа одјељења за образовање – ваљда је његов посао да рјешава проблеме у свом ресору. Зашто измјене Закона о образовању нису послане на Владу која би их делегирала Скупштини на усвајање?
Треба ли јавност објашњавати Шефу образовања шта је његов посао?
Треба очекивати да се шеф одређеног ресора бори да рјешавање проблема из његове надлежности буде приоритет Владе, међутим у овом случају остаје утисак да ће се проблеми ријешити сами по себи.
С тим у вези, постављамо Шефу одјељења питања и чекамо одговор:
Да ли ће се са оствареним минимумом наставног процеса завршити школска година, а за пропуштено градиво чекати „НЕКО БОЉЕ ВРИЈЕМЕ“ тј. остати трајни хендикеп међу генерацијом која се образовала у Брчком током пандемије или Шеф има неко рјешење којим би се покушало надокнадити изгубљено градиво?!
Много је питања без одговора на које чека већ уморна брчанска јавност, а посебно родитељи ученика којима Влада дугује одговоре шта ће се десити са образовањем њихове дјеце?