RNU "Radio Brčko" Brčko distrikt BiH
BiH

Средња Босна биљежи успјешан почетак љетње сезоне

Љетна сезона у средњој Босни почела је и боље него што су угоститељи и туристички радници очекивали. Проширују спектар понуда и прилагођавају их жељама туриста.

Јајце, познато као музеј на отвореном, ових дана је пуно домаћих и страних туриста. Природне љепоте, гостопримство и културно-историјско благо само су један од разлога њиховог доласка.

“Рођени смо ту – ја, муж и дјеца, ево нон-стоп спомињу, идемо се да се вратимо скроз да живимо у Босни, толико је лијепо”, кажу гости који долазе из Шведске.

“Босна је за мене само трансфер. План нам је ићи за Црну Гору. Ипак, водопад је прелијеп, прелијепо вријеме и природа. Сада идемо, примјерице, тражити да нешто поједемо, па ћемо видјети”, вели нам и туриста из Чешке.

Посјећеност Јајца прошле године била је рекордна. Више од 150 хиљада људи обишло је је водопад и националне споменике. Ово године планиран је највећи број фестивала до сада. Сезона се отвара са данима средњовјековља, а затвара познатим Десантом на Јајце. Између, биће концерти регионалних музичких звијезда. Новина је Краљевски фестивал забаве.

“Ми као јавна установа желимо промовирати Јајце и све оно што могу понудити туристима, а на приватном сектору је да од тога направи бизнис и да зараде што више новаца”, каже Анто Бртан, директор Агенције за развој туристичких потенцијала Јајца.

Како би то и успјели, угоститељи и туристички радници би требали задржати госте више од једног дана. Што је и циљ. Искористити природне љепоте, добру промоцију те их спојити са врхунском услугом. А то се не може, истичу угоститељи, без квалитетног кадра.

“Ја се само бојим да ми нећемо наредних година пасти пред циљем. Из разлога што је то све труд узалуд, ако не би осигурали за наредне сезоне да имамо и кад нам гости дођу да их квалитетно дочекамо, да их удобно смјестимо и да имамо понуду на вишој разини”, упозорава угоститељ Иван Микета.

“Циљ нам је и промовирати наше Пливско језеро, не само овај дио који се може проћи у 20 минута вожње на чамцу”, наводи Томислав Брњак из Веслачког клуба Јајце.

Из Туристичке заједнице Средњобосанског кантона истичу да цијела Босна и Херцеговина има бројне неискориштене туристичке драгуље. Проблем јесте стандардизација, те стратешки приступ на нивоу цијеле државе.

“Ми смо сада по овом систему, или законским основама, заправо принуђени радити микро и неку врсту средње промоције, средње на разини кантона и на разини неких наших дестинација и опћина. Међутим, оно што нама треба и што је нужно, јесте промоција Босне и Херцеговине као државе, да креирамо тај један бренд”, мишљења је директор Туристичке заједнице СБК Мирослав Матошевић.

Брендирати требамо управо Јајце које је, иако није на чворишту значајних цестовних комуникација нити у близини аеродрома, ипак дредиште бројних гостију, од Запада, до далеког Истока.

Извор: БХРТ/Елма Шут (Ј.К.)

Фото: БХРТ

Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na USLOVI KORIŠTENJA.