RNU "Radio Brčko" Brčko distrikt BiH
Brčko

“Luka Brčko” postala dio svjetske transportne zajednice

Između Javnog preduzeća „Luka Brčko“ i Hrvatskih željeznica (Cargo), Željeznica Federacije BiH, Željeznica RS-a i Belisar Logistika Brčko, danas je potpisan memorandum o razumijevanju u oblasti unapređenja intermodalnog transporta robe u  Brčko distriktu BiH.

Prema riječima izvršnog direktor za logističke operacije u Belisar grupi Jove Ilića, ovo je mali korak za čovječanstvo, a veliki za Brčko distrikt jer Luka Brčko pokretanjem kontejnerskog terminala postaje dio velike svjetske transportne zajednice.

„To je ono što će sigurno za privredne subjekte u Distriktu, ali i u regionu donijeti novi logistički potencijal. Jer ulazimo u mrežu kretanja kontejnera na svjetskom nivou kroz dolazak velikih svjetskih kompanija i brodara koji će ovdje skladištiti svoje kontejnere i omogućiti privrednim subjektima da u izvozu svoje robe lakše i brže mogu plasirati na svjetsko tržište“, dodao je Ilić.

Direktor brčanske Luke Marinko Viljušić kazao je da je posao sa kontejnerskim terminalom već otpočeo i da je većjedan voz koji je stigao iz Luke Rijeke za potrebe Belisara pretovaren.

„Razvoj kontejnerskog terminala je budućnost, a dolazi i u momentu kada je zatvoren most Brčko -Gunja, odnosno izmežu BiH i Hrvatske. Ako bude potrebe prebacit ćemo se na željeznice i preći ćemo na viši nivo pretovara kontejnera. Trenutno imamo oko 200 kontejnera betoniranog i obilježenog prostora, a još imamo oko 6.000 metara kvadratnih prostora za dalje proširenje terminala. U pregovorima smo sa Svjetskom bankom gdje su nam u prvom stupnju odobrili pet miliona eura za razvoj tog kontejnerskog terminala. Evropska i Svjetska banka više razmišljaju od nas o Luci Brčko i koliko je to bitna stavka za razvoj privrede u BiH“, dodao je Viljušić.

Predsjednik uprave i generalni direktor Željeznica Federacije BiH Enis Džafić je isatakao da je do sada intermodalni transport u BiH i Hrvatskoj bio na niskoj razini.

„Sa razvojem Luke Ploče sigurno će doći do povećanja kapaciteta i mogućnosti razvoja ovog saobraćaja. Naš cilj kao Željeznica Federacije kao jednog od najznačajnijih prevoznika u BiH je svakako da doprinesemo razvoju Luke Brčko i same privrede BiH“, rekao je Džafić.

Generalni direktora Željeznica RS-a Zoran Ilinčić je dodao da je njihova osnovna djelatnost prevoz roba, te da svaku inicijativu da se to poboljša, ima punu podršku Željeznica RS-a.

„Od prvog trenutka kad smo saznali za ovu inicijativu, radili smo na tome zajedno sa kolegama iz Belisara da dođe do ovog momenta“, kazao je Iličić.

A direktor Hrvatskih željeznica Cargo Gordan Žurga, podsjetio je na dugogodišnju saradnju sa Belisarom, i da smatra da je ovo velika stvar za HŽ Cargo da mogu sa kolegama ostvariti ovaj prijevoz.

„Ali je i velika stvar za Brčko jer je kontejnerski terminal u Luci Brčko u ovom trenutku zaveden u sve svjetske brodare i oni ga mogu odabrati za vidove prijevoza. Znači robu iz Kine može preko Luke Rijeka i Luke Ploče poslati za Brčko. Kao podršku potpisali smo danas ovaj memorandum i daćemo sve od sebe da uvedemo tu redovnu liniju koju planiramo od kontejnerskog terminala iz Rijeke za Brčko jednom tjedno. Također podržavamo i ostale luke i cilj nam je da povežemo sve što smatramo da je potrebno i krenemo u jedan novi, čisti vid prijevoza kako bi bili brži i učinkovitiji“, naglasio je Žurga.

Šef Odjela za privredni razvoj, sport i kulturu Vlade Distrikta, Pero Gudeljević, ovom prilikom je dodao je i to da sad predstoji važan posao u revitalizaciji Luke Brčko, kao i zadatak da se riješi problem prometa preko mosta na rijeci Savi.

„Vlada poduzima sve napore kako bi najvjerojatnije jednim pontonskim mostom napravila alternativni prijelaz do konačnog riješenja ovog pitanja“, rekao je Gudeljević.

Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na USLOVI KORIŠTENJA.

Related posts

Објављен тендер за реконструкцију платоа у ЈП „Лука Брчко“

Radio Brčko

Brčko: U JP “Luka” specijalnom dizalicom izvršen pretovar vangabaritnog tereta

Gorana Antić

Revitalizacija JP “Luka” Brčko nastavljena previđenom dinamikom

Suvad Alagić