RNU "Radio Brčko" Brčko distrikt BiH
BrčkoKultura

Razgovor s Goranom Damjancem, umjetničkim direktorom Susreta

U Brčkom sutra počinju “XXXIV Susreti pozorišta/kazališta BiH” zbog čega smo upriličili razgovor sa umjetničkim direktorom Susreta, Goranom Damjancem, inače redateljem čija se predstava za mlade prikazuje večeras od 19:30 sati u Domu kulture. Damjanac je, kao rođeni Brčak, više godina prisutan na brčanskim Susretima, ali i na pozornici brčanskog Doma kulture.

Možete li nam približiti put početka svog rada do danas? Kako ste zapravo postali redatelj?

Sa pozorištem sam se, prvi put, sreo upravo u Domu kulture. Još kao dječak bio sam redovan gledalac Susreta i imao sam priliku da gledam velike glumce i velike predstave. Vrlo brzo se u meni javila potreba da i sam nešto pokušam, pa sam u sedmom razredu osnovne škole napisao, režirao i igrao ulogu u dramoletu koji je pobijedio na festivalu „Mladi graditelji“. Kasnije učestvujem u osnivanju par diletantskih družina u Brčkom i Subotici gdje sam kao glumac-diletant „uskočio“ u nekoliko predstava i proveo nekoliko godina u subotičko-beogradsko-niškom KPGT-u Ljubiše Ristića. U Subotici, u Teatru Trema i KPGT-u sam imao prilike da posmatram kako nastaje predstava i kako rade iskreni pozorišni posvećenici. Kasnije sam upisao i diplomirao Pozorišnu režiju u Banjaluci u Klasi prof. Svetozara Rapajića zahvaljujući profesoru Vladi Keroševiću uz čiju podršku sam izveo diplomsku predstavu „Hanibal podzemni“ Hrista Bojčeva u Teatru kabare Tuzla. Master studije sam završio u Skoplju u klasi prof. Slobodana Unkovskog. Trenutno sam zaposlen na Akademiji umjetnosti Univerziteta u Banjaluci.

Ove godine u okviru Off programa dolazite s predstavom „Kralj Ibi“, Alfreda Žarija, u produkciji Studentskog kazališta „Vlado Zeljković“ iz Banja Luke. Kažite nam malo više o tome, kako o predstavi, tako i o kazalištu?

Studentsko pozorište „Vlado Zeljković“ osnovano je u aprilu ove godine od strane Univerziteta u Banjaluci i funkcioniše u okviru Studentskog multimedijalnog centra, a meni je pripala čast da postanem prvi rukovodilac tog mladog pozorišta. Moja ideja je da to pozorište bude mjesto afirmacije mladim glumcima, režiserima, dramskim piscima, itd. koji prave svoje prve korake u pozorištu, uz repertoar koji je prilagođen, prije svega, studentskoj populaciji. „Kralj Ibi“ je prva predstava našeg pozorišta u kojoj učestvuju osam studenata glume i dva studenta dramaturgije Akademije umjetnosti u Banjaluci. U pripremi su i nove predstave, za koje se nadam da će brčanska publika imati prilike da pogleda.

Što mislite o odabiru ovogodišnjih predstava selektora Almira Bašovića za brčanske Susrete?

Selektor svake sezone ima izbor u okviru produkcije predstava po tekstu južnoslovenskog autora. Ukoliko se desi da su pozorišta u određenoj sezoni bila ambiciozna po tom pitanju – i izbor za selektora će biti veći. Čini se da je ove godine selektor imao veliki zadatak da između 40 prijavljenih predstava izabere one najbolje. Mislim da je ovogodišnja selekcija vrlo dobro osmišljena i sa vrlo jasnim tematskim konceptom, a svakako nam je zadovoljstvo da na našem festivalu ponovo vidimo uvijek dragog gosta, profesora Bašovića.

Iz godine u godinu, Susreti su postali prepoznatljivi diljem regije, kako u natjecateljskom, tako i u off programu gdje se spektar programa proširio na seoske sredine. Posebno kada su u pitanju dječje predstave, gdje učenici rijetko imaju mogućnost pogledati predstavu?

“Susreti kazališta/pozorišta BiH” su već odavno na pozorišnoj mapi regiona i, uz sarajevski MESS, to je najznačajniji pozorišni festival u zemlji. Možda je i najveći kompliment našem festivalu činjenica da mnoga pozorišta u BiH i regionu u svojim repertoarima ciljano planiraju predstave koje će konkurisati za takmičarski program Susreta. Prateći program festivala svojim kvalitetom u potpunosti prati takmičarski dio, prije svega svojom raznovrsnošću. Od promocija različitih izdanja pozorišne literature i same izdavačke djelatnosti koja je neobično važna u ovim oskudnim vremenima, preko susreta sa teatarskim bardovima regiona, do predstava za djecu i omladinu. Posebno je, čini mi se, važan segment dovođenja dječijih predstava u seoske sredine jer je to najbolji način odgoja nove pozorišne publike, uzimajući u obzir da je dijete najbolji pozorišni gledalac i da je utisak koji sa sobom ponese iz pozorišta, u odnosu na odraslu osobu – jednostavno nemjerljiv.

Ovogodišnji je moto Susreta “Teatar u gradu, grad u teatru” … Koliko danas ima teatra u gradu i grada u teatru? 

Iako je osnovna intencija selektora bila da tematski zaokruži probleme koje tretiraju predstave u ovogodišnjoj selekciji, mislim da ovogodišnji moto upravo pristaje Susretima i pristaje Brčkom jer bi ovakav naslov mogao biti dobar povod za razgovor o značaju ovog festivala u čije dane se naš grad pretvara u mjesto autentičnog teatarskog praznovanja, kao i o budućem formiranju profesionalne teatarske kuće u Brčkom.

Razgovarala: Ivana Pirić

Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja kliknite na USLOVI KORIŠTENJA.