Magazin

Svakodnevnim vježbanjem usporite proces starenja tijela

Ponekad je teško snaći se u moru fitnes programa i trendova i procijeniti koje vježbe su zaista bitne, a bez kojih definitivno možemo preživjeti.

Studija urađena na prestižnom Univerzitetu Harvard u tome bi nam mogla biti od pomoći.

Naime, naučnici su uspjeli definisati osnovne vježbe koje bi trebalo da ponavljamo svaki dan nezavisno od godina, kondicije, forme i ostalih faktora, a s ciljem unapređenja generalnog zdravlja i usporavanja procesa starenja. Vježbe su podijeljene u četiri grupe: aerobik, vježbe snage, istezanje i vježbe za ravnotežu.

AEROBIK

Ako spadate među one koji već na stepenicama prvog sprata hvataju dah, aerobik je nešto što treba da uvedete u  svoju dnevnu rutinu. Osim što će napraviti čuda za vašu fleksibilnost, koordinaciju i orijentaciju, aerobik će ojačati vaše srce i pluća jer će poboljšati izdržljivost i bolje opskrbljivati vaše mišiće krvlju. Prema spomenutoj studiji preporučena sedmična doza aerobika je 150 minuta.

VJEŽBE SNAGE

Vježbe poput trbušnjaka i sklekova važne su za otpor mišića koji prirodno gubimo s godinama. Uz to pomažu kod kontrolisanja težine, stimulisanja rasta kostiju, unapređivanja držanja i ravnoteže, te pomažu kod bolova u leđima i zglobovima. Za vidljive rezultate dva do tri puta sedmično uvrstite vježbe snage u svoj režim vježbe.

ISTEZANJE

Vježbe istezanja treba da se nađu na vašem dnevnom rasporedu čak dva do tri puta, i to kako biste razvili fleksibilnost mišića i tetiva koji s godinama gube elastičnost. Za svakih dva sata provedenih sjedeći ispred kompjutera trebalo bi odraditi 30-minutno istezanje. Harvardovi stručnjaci kažu da ako uvrstite istezanje u svoju rutinu, primijetićete ogromnu razliku i osjećati se puno bolje.

VJEŽBE ZA RAVNOTEŽU

Vježbe poput tai chija ili joge pomažu da budemo fokusirani, otporniji na stres i da imamo bolju ravnotežu. Osim toga, poradiće na fleksibilnosti vaših zglobova i mišića nogu. Ne morate odmah početi dubiti na glavi, ali pronađite malo vremena svaki dan za  igranje s vlastitom ravnotežom.

Izvor: Nezavisne

Svi članci objavljeni na internet stranici Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo su vlasništvo redakcije. Radio Brčko dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka sa svoje internet stranice u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka sa Internet stranice Radija Brčko (www.radiobrcko.ba) isključivo kao kratku vijest od najviše četiri reda (300 slovnih znakova), uz obavezno navođenje izvora (Radio Brčko), pri čemu su on-line izdanja dužna objaviti link na originalni tekst na web stranicu radiobrcko.ba, ukoliko s uredništvom portala nije postignut dogovor o drugačijim uslovima. Radio Brčko je odlučan u nastojanju da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i rad svojih autora. Ukoliko se bilo koji dio teksta ili informacija iz teksta objavljenog na internet stranici www.radiobrcko.ba prenese suprotno ovim pravilima, protiv prekršioca će biti pokrenut pravni postupak pred Osnovnim sudom Brčko distrikta. Za detaljnije informacije o uslovima korištenja klinite na USLOVI KORIŠTENJA.

Povezani članci

Back to top button